Ügyfelek
Ügyfelek kezelése
A CRM modul Ügyfelek menüjét minden Értékesítő eléri.
Az oldalon található szabadszavas keresővel az Értékesítő az alábbi mezők adataira tud keresni:
- ügyfél neve,
- adószám,
- cégjegyzékszám,
- értékesítő neve,
- ügyfélcsoport neve,
- ügyféltípus neve,
- cím,
- iparágak,
- elérhetőségek,
- kapcsolattartó neve,
- kapcsolattartó pozíciója,
- kapcsolattartó elérhetősége.
Az Értékesítő szűrhet az ügyfelek között:
- Ügyfélcsoportra,
- Cégtípusra,
- Iparágra,
- Ügyfélcímkére,
- Értékesítőre (csak CRM Modulvezető tud szűrni Értékesítőre).
Az Ügyfél adatlapján megjelenő ügyfélcímke kattintható, ezáltal is szűkíthető az ügyféllista, az ezen módszerrel kiválasztott címke bekerül a szűrési feltételek közé, ekkor az ügyfélcímkét sárgával látja a CRM Értékesítő az ügyfél adatlapján a Címkefelhő részben.
Az Értékesítő egy kapcsolóval állíthatja, hogy mindenki ügyfelét lássa vagy csak a saját ügyfeleit.
CRM Modulvezető az összes értékesítő ügyfelének adatát módosíthatja. Az ügyfelek törlését és az ügyfelek egyesítését is csak ő végezheti el az ügyfél kártyára kattintva a hárompontos menüből indítva. Ne feledje, ügyfelet törölni csak akkor lehet, ha nincs hozzá projekt vagy feladat vagy feljegyzés vagy költség rögzítve.
Megjegyzés: az oldalról elnavigálás után és később visszatérve az oldalra a beállított szűrők az változatlanul az előzőleg használt szűrési állapotnak megfelelő ügyfelek jelennek meg a Ügyfelek menüben.
Új ügyfél rögzítése
A +Új ügyfél gomb megnyomásával vehető fel új ügyfél, a kötelező adatok (*) kitöltése után.
Az adószám mellett látható egy letöltő gomb, melyet megnyomva és létező adószámot beírva a NAV adatbázisában szereplő cégadatok betöltődnek az Alapadatok mezőibe.
Létező irányítószám megadásakor automatikusan kitöltődik a Település és Megye mező.
Miután a CRM Modulvezető felvette a szükséges ügyfélcímkéket a Beállítások > Ügyfélbeállítások menüben, a CRM Értékesítők azokat hozzá tudják rendelni - egyszerre többet is - ügyfeleikhez az ügyféladatlap szerkesztésekor a címkefelhőben található címkékre kattintva (a kiválasztott címkéket kékkel látja).
Új ügyfél rögzítésekor a CRM Értékesítő vagy a CRM Modulvezető meg tudja adni a törzsszámot is, amennyiben nem tölti a törzsszám mezőt, akkor mentést követően a rendszer automatikusan generálja azt.
Ne feledje: Csak olyan törzsszám adható meg, amely még nem szerepel a rendszerben.
- Az ügyfél adatlapján a CRM Értékesítő és a CRM Modulvezető látja, hogy generálódott az ügyfélhez törzsszám, ha az ügyfél importálva került a rendszerbe (lásd Rendszerszintű beállítások > Ügyféltörzs beállításai menüben Ügyféltörzs importálása).
Ügyfél attribútum kezelése
A CRM Modulvezető által a Beállítások > Attribútumok menüben felvett ügyfél attribútumokat tudja a CRM Értékesítő és a CRM Modulvezető kiválasztani és megadni az új ügyfél felvételekor, illetve meglévő szerkesztésekor. Egy adott típusú Ügyfél attribútum csak egyszer vehető fel egy ügyfélhez.
Az ügyfélhez felvett attribútumok törölhetők a kuka ikonra kattintva, illetve szerkeszthetők később az ügyfél szerkesztése űrlapokon.
Az Ügyfél minden adata a következő hat fülön található: Összefoglaló, Projektek, Tervező, Feljegyzések, Költségek, Dokumentumok.
Kapcsolódó témakörök: Ügyféltörzs beállításai, Összefoglaló, Projektek, Tervező, Feljegyzések, Költségek, Dokumentumok
Ügyfelekhez tartozó értesítések
Az ügyfelekhez tartozó eseményekről beállíthatók Europroof Start-on belüli értesítések és e-mail értesítések is az Értesítések menüpont alatt.
Kapcsolódó témakörök: Értesítések