Alapadatok
Az Értékesítő az Alapadatok fülön csak a saját projektjeinek adatait tudja szerkeszteni, míg a CRM Modulvezető az összes projektet tudja szerkeszteni (az Alapadatok kártyán a ceruza ikonra kattintva).
A projekt szerkesztésekor az ügyfél alapadatait, a belső azonosítót, a projekttípust nem lehet módosítani.
A CRM Modulvezető el tudja venni bármelyik értéskesítőtől a projektet és át tudja adni valaki másnak, amikor szerkeszti az adott Projektet és az Értékesítő mezőben más értékesítőt választ ki.
A projekt alapadatainál megjelenő projektcímke kattintható, ezáltal is szűkíthető a projektek listája, az ezen módszerrel kiválasztott címke bekerül a szűrési feltételek közé, ekkor a projektcímkét sárgával látja a CRM Értékesítő a projekt alapadatainál a Címkefelhő részben.
Projekt attribútum kezelése
A CRM Modulvezető által a Beállítások > Attribútumok menüben felvett projekt attribútumokat tudja a CRM Értékesítő és a CRM Modulvezető kiválasztani és megadni felvett projekt szerkesztésekor. Egy adott típusú projekt attribútum csak egyszer vehető fel egy projekthez.
A projekthez felvett attribútumok törölhetők a kuka ikonra kattintva, illetve szerkeszthetők később a projekt szerkesztése űrlapokon.
Az Alapadatok kártya alatt a látható a projekt státusz kártyája, az Aktuális állapot, az Előzmények, valamint a Számlák és üzletkötői árrés füleken.
Az aktuális állapot szerkeszthető a ceruza ikonra kattintva, módosításkor indoklás megadása kötelező.
Projekt aktuális státuszához tartozó határidő kezelése
CRM Értékesítő és a CRM Modulvezető Alapadatok fülön, a projekt státuszkártyáján Státuszhatáridőt adhat meg az aktuális projektstátuszhoz.
Természetesen a projekt aktuális státuszához tartozó határidő módosítások is bekerülnek az Előzmények fülre.
A Státuszhatáridő oszlop a projekt aktuális státuszához rögzített határidő értékkel bekerül a Projekt típusú lekérdezésekbe is.
Számlák és üzletkötői árrés
Amennyiben a projekt az Europroof Prémiummal összekapcsolt, akkor CRM Modulvezetőnek, valamint a projekt Értékesítőjének lehetősége van a Prémiumban projektekhez kiállított számlákat és azok árrését az Europroof Startba szinkronizálni, hogy az Értékesítő számára azok megjeleníthetőek és összegezhetők legyenek ugyanazon projekt CRM modulbeli adatlapján.
Ne feledje: ha a projekt nincs összekapcsolva az EP Prémiummal (lásd Projektindítási kérelem, projektgenerálás vagy Külső azonosító megadása), akkor a számlák szinkronizálása nem elérhető.
Az Europroof Prémiummal összekapcsolt számlák szinkronizálásának kétféle módja van:
- globális szinkron: egy rendszeresen lefutó automata funkció (napi kétszer), mely felhasználói gombnyomás nélkül megtörténik.
- manuális szinkron: a Számlák és üzletjötői árrés fülön a Projekt számláinak frissítése gombot megnyomva a CRM Modulvezető és a projekt Értékesítője le tudja kérni a projekthez tartozó számlák aktualizált listáját az Europroof Prémiumból.
Ne feledje: a szinkron csak az adott projekthez kéri le a számlákat. Abban az esetben, ha valamely projektnél nem olyan külső azonosító van megadva a projekt adatlapon, amihez a Europroof Prémiumban projekt kapcsolódik, akkor a felhasználó hibaüzenetet kap.
A szinkrinizálást (globális/manuális) követően a Számlák és üzletkötői árrés fülön láthatók táblázatos formában az Europroof Prémiumban az adott projekthez rendelt számlák.
Amennyiben a számla helyesbített, akkor a számla sorában egy info ikon, valamint a Nettó árrés és Árrés % oszlopokban "-" látható, mivel a korábban kalkulált árrés már nem releváns a helyesbítés miatt.
Amennyiben a számla sztornózott, akkor a számla sorában egy info ikon, valamint a Nettó árrés és Árrés % oszlopokban "-" látható, mivel a korábban kalkulált árrés már nem releváns a sztornózás miatt.
A táblázat felett látható az utolsó változás időpontja, valamint a projektre vetített/kalkulált árrés is.
Ne felejdje: A tizedesjegyek megjelenítése a cégszintű beállítások szerint történik. A Kalkulált árrés összege ezért kerekítési eltéréseket mutathat.
A számlák sora kattintható, így jeleníthetők meg a számlán szereplő tételek.
Projekt árrést módosító tényezők kezelése
Amennyiben a szinkronizálandó számla tartalmaz módosító tényezőt, azaz Közbeszerzési díj nevű tétel(eke)t, akkor a rendszer az árrés számításakor figyelembe veszi azt:
- A számla árrését annak a tételnek a számlázott (100%-os) értékével csökkenteni fogja.
- Kivételt képez a helyesbítő számla, melyek esetében a számla árrése csak a pozitív mennyiségű módosító tétel számlázott (100%-os) értékével kerül csökkentésre.
Europroof Starton belüli és e-mail értesítések a Számlák és üzletkötői árréssel kapcsolatban:
- Ha valamilyen okból nem futott le a globális szinkron, akkor üzenetet küld a rendszer a CRM Modulvezetőnek;
- Ha változott a projekthez kapcsolt bármelyik számla (a projekthez újonnan bekerülő számla is ebbe a kategóriába tartozik) árrése, akkor üzenetet küld a rendszer a projekt értékesítőjének és a CRM Modulvezetőnek (kivétel abban az esetben, ha a manuális szinkronizálást Ő végezte).
Ne feledje: az értesítéseket az Értesítések menüben a fogaskerék ikonra kattintva tudja beállítani.
Projektek pénzügyi ütemezése
Gold modulszint esetében a CRM Értékesítő és a CRM modulvezető a Projektek menüben a Pénzügyi tervezés fülön pénzügyi ütemezést tud létrehozni olyan projekthez, ahol a vállalási ár korábban már meghatározásra került. A funkció segítségével nyomon követhető, hogy a projekt pénzügyi teljesítése milyen ütemben és milyen jogcímhez várható. A jogcímhez dátum (év, hónap) és összeg adható meg.
A funkció előfeltétele, hogy az ütemezéshez szükséges jogcímek az ütemezés előtt már feltöltésre kerüljenek a jogcímek törzsben. CRM modulvezető a Beállítások > Egyéb projektbeállítások menüben a Jogcímek kártyán az +Új hozzáadása gomb megnyomását követően tud felvenni új jogcímeket.
A rögzített jogcímek a jogcím soránál található hárompontos menüből indítva szerkeszthetők és a nem használt jogcímek törölhetők is. Olyan jogcím nem törölhető, mely korábban már felhasználásra került, azaz valamely projekt ütemezése ehhez kapcsoltan történt. A jogcímek törzsből később a pénzügyi ütemek meghatározásakor van lehetőség kiválasztani a kívánt jogcímet.
A CRM Értékesítő és a CRM Modulvezető a Projektek menüben a Pénzügyi ütemezés fülön pénzügyi ütemezést tud létrehozni olyan projekthez, ahol a vállalási ár korábban már meghatározásra került. A Pénzügyi ütemezés funkció a projektek pénzügyi teljesítése kapcsán kétféle kezelésre ad lehetőséget. Egyik esetben a projekt pénzügyi teljesítése a projekt teljesítési határidejétől nem válik el, másik esetben pedig elválik. Ez a A projekt pénzügyi teljesítése a projektzárás tervezett dátumától elválik kapcsoló segítségével állítható. Ha a kapcsoló bekapcsolt állapotú, akkor a pénzügyi teljesítés ütemei megadhatók.
A CRM Értékesítő és a CRM Modulvezető a Jogcím, Év, Hónap értékek listából történő kiválasztásával, valamint az Összeg megadásával tudja a pénzügyi teljesítési ütemet rögzíteni. Jogcím rögzítésekor az említett négy mező kitöltése kötelező.
Projektenként bármennyi teljesítési ütem létrehozható a + Új teljesítési jogcím hozzáadása gomb megnyomását követően. A korábban felvett ütemek törölhetők a kuka ikonra kattintva.
A korábban rögzített ütemekhez felvett adatok utólag nem módosíthatók, az ütemezés módosítására a már rögzített ütem törlésével és az adatok ismételt rögzítésével van lehetőség.
A rögzített ütemekből a rendszer automatikusan számolja a teljesítési százalékot. Abban az esetben, ha a felvett pénzügyi teljesítési ütemek összege meghaladja a 100%-ot, a rendszer figyelmeztetést jelenít meg:
Ne feledje: ha A projekt pénzügyi teljesítése a projektzárás tervezett dátumától elválik kapcsolót kikapcsolja a pénzügyi tervezés korábban beállított jogcímei törlésre fognak kerülni.
Ha A projekt pénzügyi teljesítése a projektzárás tervezett dátumától elválik kapcsoló kikapcsolt, akkor a projekt pénzügyi teljesítési határideje egybeesik a projektzárás tervezett dátumával, további ütemezésre nincs lehetőség.